Fotolocatie: Skatebowl 'De Velodroom'

21 december 2026

Bij onze eerste uitstap in 2026 waren de weergoden ons goed gezind.

 

 

"VOLLE GAS VOORUIT"

fotograaf: Lucas De Beleyr

Deze foto is speels en avontuurlijk, bijna alsof het een race is door een verlaten skatepark.

 

 

"Onschuldig en vredig"

fotograaf: Katrin De Leus

Het doet mij denken aan mijn jeugdtijd, buiten spelen en plezier maken. Een zalige tijd. Wat de meeste jeugd al een aantal jaar niet meer doet.

 

 

 

 

"Nieuwe denker"

fotograaf: Dirk Casteleyn

In de velodrome mooi skatepark.

 

 

 

 

 

 

De Skatebowl 'De Velodroom' is een gratis, openlucht skatepark gelegen in het Maria-Hendrikapark in Oostende. Thans is de openluchtvelodroom nog een desolate getuige van de "vergane glorie"; ze ligt er enigszins verwaarloosd bij en wordt enkel nog gebruikt als ontmoetingsplaats voor jongeren en oudere jongeren.

"Zonder woorden"         fotograaf: Didier de Borle     


Deze reeks gaat over mooie fotolocaties in België welke ik alleen of samen met anderen bezocht heb.